In diary fitness food iifym life

IIFYM & NHD výzva /1/

Tento měsíc se mi opět v životě událo spoustu změn. Ta, o které bych ale dnes chtěla mluvit, se týká jak jinak, než jídla a cvičení.

Vezmu to od začátku. Jedna slečna, kterou sleduju vážně už nějakej ten měsíc (spíš rok), nedávno přidala na svůj instagram post o tom, že něco chystá. Samozřejmě, jsem jako vždy byla hned mega zvědavá. O pár dní se z toho vyklubala naprosto skvělá výzva pod jejím vedením, která se skládá z makro koučinku a tréninkovýho plánu (+ ještě další bonusovky, jako jsou recpetíky a různý tipy a triky) a je JENOM pro 15 "kočiček". Pro informaci, zkratka NHD znamená "Na Holky Dobrý" ♥. Když jsem příspěvek na instagramu viděla, okamžitě jsem letěla poslat Blaničce e-mail (pokud byste náhodou nevěděli, o koho se jedná, rozhodně mrkněte na její INSTA a BLOG, kterej píše společně s její kamarádkou Adélkou a zajisté se tam pobavíte a dozvíte se něco novýho). 

Prostě jsem cejtila, že je to ono a že přesně TO v tuhle chvíli potřebuju, protože jsem se nemohla delší dobu hnout z místa. Ať už za to mohly nemoci, nebo nepravidelnost v jídle. Bohužel, výzva byla do hodiny vyprodaná a já jsem měla smůlu.

Jak už ale můžete usoudit z názvu článku, usmálo se na mě štěstí a za pár dní se ještě pro mě jedno místečko uvolnilo! Samozřejmě jsem byla nejvíc happy a šťastná. Pokud by vás zajímalo víc o samotné výzvě, co to vlastně je a co tak zhruba obsahuje, nahlídněte do tohoto článku, kde najdete naprosto všechno - #NHDVÝZVA

Jak už jsem ale zmiňovala, je to program pro omezený počet lidí a už je v chodu, 
takže se bohužel nemůže přidat nikdo další.


Dnes bych vám chtěla povědět všechno o tom, proč jsem se k tomu rozhodla, jaké z toho mám pocity, jak probíhal můj první týden a tak celkově, jak se mi daří. 

Připravte se teda na hodně zmatenýho povídání, vtípků a jídlaa

Kdo mě sleduje dýl, tak si možná pamatuje, že už jsem podle IIFYM zkoušela jíst. Pokud vám ten název nic neříká, přečtěte si nejdříve článek TADY. Jednoduše, máte spočítaný kalorický příjem (kcal) a makroživiny (bílkoviny, sacharidy, tuky) vzhledem k vašemu tělu a vašim aktivitám. Do těchto hodnot se snažíte co nejlíp trefit a podle nich jíst. To, co budete jíst, už je ale na vás. V tom je kouzlo IIFYM. Takže prakticky sněz co chceš, pokud ti to bude sedět do maker. ALE, to neznamená, že budete celej den jíst zrmzlinu, protože pak vaše tělo nebude dostávat potřebný živiny, vitamíny, minerály (mikroživiny) a tak podobně. Pro mě je to spíš o tom, že si hlídám, kolik toho jím, co jím a taky pravidelnost. Převážně jím zdravé potraviny, ale když mám chuť, klidně si dám třeba sušenku. Naučila jsem se nerozlišovat jídlo na zdravé a nezdravé, protože všechno je "dobré", pokud to bude v přiměřené míře. Taky už vůbec nezastávám cheat dny, cheat jídla a tak podobně. Ale to už jsme zase jinde. Jak mi říkává mamka, tělo si samo řekne, co potřebuje. Pokud ale budete jíst X dní jenom cukry, tak samozřejmě, budete chtít víc a víc cukrů. 



DŮVODY

Téměř 11 měsíců jsem vyléčená ze záchvatovitého přejídání (více ZDE). Celý proces začal tím, že jsem se musela naučit nezakazovat si určité typy potravin, jíst všechno a jíst hlavně to, o co si tělo říká. Můžu říct, že tím jsem si po urovnání všeho v hlavě pomohla asi nejvíc. Jenže už je to vážně nějaká doba a já jsem se zasekla na místě. Jsem na svojí nejvyšší váze, pravidelně nejím, nestíhám a pak, když už si něco dám, po pár soustech jsem plná. Takže důležitý je naučit se jíst pravidelně, dávat tělu tolik, kolik potřebuje a mít zase o jednotlivých potravinách větší přehled. Upřímně řeknu rovnou, že podle IIFYM nechci jíst napořád, ale je to skvělá cesta, jak se naučit mít odhad a pomaličku se přirozeně dostat k intuitivnímu jezení. Pokud ale chcete vážně nějaké výsledky a nemáte mega rychlý metabolismu, což já nemám, tak je to podle mého názoru jedna z nejlepších cest k vašemu cíli.

Druhým, důležitým bodem, je režim. Osobně potřebuju nějakej rozvrh, mít plnej diář. Spánek, jídlo, škola, práce, cvičení, spánek. Občas je to neskutečný, co všechno musím stihnout, ale jsem strašně ráda "zaměstnaná", protože se pak cítím produktivně a celkově jsem spokojenější. V každým případě musíte myslet taky na to, abyste dostatečně odpočívali. 

Dalším důvodem je to, že jsem si vždycky myslela, že to všechno zvládnu sama. Což samozřejmě, kdo jinej by to za mě měl zvládnout, ale je vážně dobrej pocit mít se na koho obrátit s jakýmkoli mým stupidním dotazem. Vědět, že nad váma je někdo, kdo ví, co dělá. A Blani byla jediná, komu bych se nějak dlouhodoběji svěřila do rukou, takže byla pro mě tahle výzva jako stvořená ♥.

A jako poslední bod bych zmínila to, že mě strašně lákalo, že je to výzva. Nejde mi ani tak o nějakou soutěživost, ale o to, že se můžu podporovat s jinýma slečnama/ženama, který v tom jedou se mnou, je to prostě krásný. Navíc se můžeme vzájemně motivovat, dávat si tipy na jídla či na různý vychytávky při cvičení. 

(Tenhle obrázek si tady musel najít svoje místo! Zdroj: google.com)

1. TÝDEN

Konečně se dostávám k průběhu prvního týdne. 

Začala jsem minulé pondělí, čili 17.4. A jaký to byl jiný den, než Velikonoční pondělí. Bylo nám řečeno, že není problém, pokud začneme až od úterý, ale já jsem chtěla být poctivka a začít hned. Navíc, to pondělí prostě vypadá dobře, znáte to :D. Čekal mě oběd u babičky, kde jsem předem oznámila, že si počítám jídlo, ať jsou na to připraveni. No a kdo by si nechal ujít kachničku s domácím zelím a knedlíkem? JÁ NE :D. Všechno jsem poctivě navážila, zapsala a užívala jsem si rodinnej oběd jako každej jinej. Jak už to u babiček bývá, ani ne několik hodin po obědě už jsou vám podstrkovány nějaký ty zákusky, dezertíčky a kafíčko. Dala jsem si jeden kousek štrůdlu, protože ho miluju a jsou to prakticky jen jablka a oříšky v listovém těstě :D (jojasně) a zbytek jsem nechala ostatním. Problém jsem měla, když se pak v pozdím odpoledni začaly sypat na stůl (samozřejmě do misek, nebojte) chipsy, oříšky a podobné věci, čili jsem se pomaličku sbalila domů a šla si dát plnohodnotnou véču. Potom jsem v gymu ještě odjela první trénink a šla jsem spokojeně spát. 

(Když už tu mám krásnou Blaničku, tak jedno moje selfíčko z gymu nesmí chybět)

Další dny už mi skončilo volno, začala škola, práce a režim. Přiznám se, že ani jedinkrát za ten týden jsem neměla nutkání dát si něco stranou, nedej bože se přejíst. Taky mě netrápily chutě. A to vážně vůbec. Když jsem zkoušela jíst podle maker minulý rok, za boha jsem se nemohla dostat k hodnotám bíkovin a když už jsem se dostala aspoň k 80%, tak jsem byla happy. Jenže jsem je stejně měla nastavený hrozně nízko, takže si to dokážete představit. K tomu jsem přemršťovala sacharidy a občas i tuky. Tentokrát se mi ale daří dosahovat všech makroživin úplně s přehledem i na 100% a ten pocit je skvělej jak v tom, že se můžu trefit do číslíček, tak především v tom, že se cítím dobře.

Zároveň jsem taky cvičila (překvapivě). Na týden mám nastavené 4 (silové) tréninky + si můžu přidat nějaké další kardio, procházky nebo cokoli jiného. Samozřejmě už pak ale musím o něco víc jíst. Se cvičením jsem naprosto mega spokojená a baví mě to. Učím se nové cviky, zkoumám techniky, zjišťuju, s jakými váhami jsem schopná cvičit. Jelikož jsem se ale už dost rozpovídala, o trénincích vám povím víc příští týden. Teď se jdeme ještě podívat na nějaké ukázky jídel z minulého týdne.


Nejlepší proteinový banánový chlebík v makro-friendly verzi! RECEPT


A s arašídovým máslem s pekanovými oříšky a čerstvými jahůdkami je prostě božíí ♥


Předtréninkový lehčí oběd - proteinové těstoviny z černých fazolí, ledový salát, avokádo, rajčatová omáčka, sezamová semínka, červené fazole


Vypadá to jak hromada čehosi, ale byl to ledový salát, tuňák, fazole, cherry rajčata a česnekový dip z bílého jogurtu, mňam ♥


Víkendová pozdní večeře na dohnání tuků - 2 vajíčka, avokádo a bílé fazolky v tomatě


Boží tofu lívance se skvělými hodnotami, tudíž jsem si je oblíbila při počítání maker ještě mnohem víc :) s vanilkovým Ladylab proteinem, který teď cpu naprosto všude ♥

(Na Ladylab stále platí do konce června slevový kód na 10% "anicka10")
Recept na lívance přidám brzy


Oběd - proteinové těstoviny z černých fazolí, červené fazole, hedvábné tofu, zelené fazolové lusky, rajčatová omáčka, jemně pálivý kečup a korunku tomu dodala sušená rajčata!


Třikrát hurá! Objevila jsem proteinovku (jestli se jí tak dá říkat), která mi vážně chutná. 
Navíc mi její hodnoty přijdou taky celkem super :)


Klasika - vločky, chia semínka, protein, ovoce


Věřte tomu nebo ne, ale tohle byla večeře :D
Proteinové těstoviny ze zelené sóji, kokosové chipsy, mák, jablko, jahody a agáve sirup


Tvarohový lívance, který přes tu hromadu ovoce ani nejsou vidět :D
Naprosto božská sobotní snídaně, tedy spíš brunch ♥


A pro změnu ovesná kaše k večeři, protože proč ne?!
Z Nemléka - Ledová káva, politá božským PB2 a samozřejmě nechybí ovocíčko


Nedělní snídaně - opečené PB&Jelly toasty s opečeným banánem, skořicí a čerstvým ovocem ♥
+ zbytek Nemléka Ledová káva, který je vážně moc dobrý :)


A hřeb týdne - celozrnné farfalle, krůtí maso (ano, asi po sto letech jsem si sama pro sebe koupila maso) a bazalkové pesto s oříšky
Tyto tři ingredience udělaly neskutečnou parádu :)

.
.
.

Jestli jste se dostali až sem a přečetli si celý tento vyčerpávající
 článek, tak vám tímto od srdce děkuju ♥

Budu se na vás těšit zase u reportu z příštího týdne.
Mějte se krásně!

Ann ♥

Related Articles

7 komentářů:

  1. Ahoj Anni, článek je super �� Já jsem momentálně ve fázi intuitive eating �� Ikdyž plánuju po zápočtech začít zase počítat, tak se snažím teď aspoň dbát na to, abych měla dostatek P/C/F. Držíš se skvěle a věřím, že budeš po výzvě se sebou spokojenější než teď (Ikdyž jsi kráska i teď ��). Pěkný čtvrtek. Zdraví hanulle8 z IG ����

    OdpovědětVymazat
  2. Tyjoo, to je super, krásný fotky i článek :) Kaši jsem během NHD výzvy už taky večeřela několikrát a je to NEJLEPŠÍ :D

    OdpovědětVymazat
  3. Takové dobroty! Je super, že se na tebe usmálo štěstí s touto výzvou - Blanka je prostě super :) Jen tak dál :)

    OdpovědětVymazat
  4. S tou zaměstnaností sebe sama to mám stejné, taky ráda "nemám čas" a jsem ráda produktivní :D Držím palce do dalších týdnů výzvy a budu se těšit na další report z výzvy :)

    https://wantbefitm.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  5. Krásne fotky! Narobila si mi poriadné chute, všetko vyzerá tak chutne, haha :) Držím palce, aby si mala aj naďalej motiváciu a videla aj nejaký pokrok :)

    www.frenchstyle.eu

    OdpovědětVymazat
  6. To je boží. Miluji takové shrnující články, už se moc těším na další týden :) Jídlo vypadá všechno úplně neskutečně <3 Já teď nedávno začala taky počítat a zapisovat do tabulek, protože jsem zjistila, že jím dost málo na to, kolik sportuji. Takže teď zapisuju, snažím se všechno splnit na 100% a kupodivu mi to neustálé vážení a odhadování ani nevadí :) Držím palce, ať to jde dál pořád tak hladce, Aničko! <3

    OdpovědětVymazat
  7. Škoda, že jsem tuhle výzvu vůbec nezaznamenala, ale můžu ji sledovat hlavně přes tebe a tvůj IG! Držím palce, ať zdraví vydrží a daří se ti :))

    OdpovědětVymazat