11. 7. 2019

Půlrok na horský dráze


Mám pocit, jako by byl každej další měsíc ten nejpřelomovější v mým životě. Když už si začínám myslet, že se toho víc stát nemůže, přijde něco novýho. Občas je to skvělý, ale jindy tě to srazí na kolena. A první polovina roku 2019 byla jedna velká a trnitá horská dráha.

Přijde mi šílený, jak rychle se mění zima v léto. Jak rychle odhazujeme rukavice a zimní šály výměnou za kraťasy a vzdušný šaty. Ačkoliv je celej tenhle proces velmi rychlej, zařadila jsem do svýho života pár rituálů, díky kterým si uvědomuju každičkej den. Jeden z těch nejpodstatnějších je určitě diář. Díky tomu, že si plánuju, co budu daný měsíc/týden/den dělat, mám větší přehled o tom, jak svůj čas trávím. Navíc se mi líbí, když můžu obracet staré listy v diáři a připomenout si, co se v danou dobu dělo. Jsem totiž old school a pořád si potrpím na papírovou podobu.

Co se ale změnilo je to, že jsem letošní rok (už konečně haha) přidala i tu elektronickou. Často se mi totiž dělo, že jsem svůj půlkilovej diář nechala doma na stole a když se mě potom někdo zeptal, kdy mám čas, nevěděla jsem ani co dělám zítra. Zatím mě baví udržovat oba dva, protože papír je láska a online kalendář mě zachraňuje ve spoustě situací, nejenom díky upozorněním.

Nicméně, abych se vrátila zpátky ke svojí myšlence, zapisování všeho možnýho mě neuvěřitelně baví a hlavně mi to pomáhá se z toho nezbláznit. V dnešním článku se chci podívat na to, jaká předsevzetí jsem si stanovila na začátku roku a jak se mi je daří dodržovat. Přece jenom, rok je dlouhá doba a proč si na to neposvítit už teď?


Seznam mých 22 předsevzetí na rok 2019:

1. Přijdu na kloub té dokola omývané sebelásce a pokusím se přijmout taková, jaká jsem
    (zatímco na sobě budu každý den pracovat)
2. Nebudu se tolik zbytečně kritizovat a shazovat se
3. Budu pokračovat v hledání balancu v jídle 
4. Udělám si prioritu ze spánku a budu se snažit o 7-9 hodin denně, 
    ale přesto se pokusím chodit spát dřív a vstávat brzy
5. Budu dělat věci, které mi dávají smysl a zároveň mají přidanou hodnotu pro ostatní
6. Častěji budu zařazovat pohyb & meditaci do svých dní
7. Naučím se stojku bez zdi, udělám shyb, zlepším se v Pole Dancu a začnu (pravidelně) běhat
8. Posunu hranice své komfortní zóny a budu (více) oslovovat (cizí) lidi
9. Častěji půjdu pěšky, než tramvají nebo metrem a budu objevovat krásy Prahy (do které se přestěhuju)
10. Budu víc psát, tvořit a předávat to, co si doopravdy myslím
11. Udělám státnice a získám titul (aka papír)
12. PŘESTANU BUDU SE UČIT MÉNĚ ODKLÁDAT VĚCI A POVINNOSTI
13. Zlepším organizaci svého času a naučím se být efektivní, aniž bych pracovala celý den
14. Obklopím se lidmi, kteří mě inspirují a budu budovat vztahy, které za to stojí
15. Budu říkat ANO na víc příležitostí, otevřu se novým dobrodružstvím a budu se méně strachovat
16. Přečtu alespoň 12 knížek (prosím, letos už to fakt prubnu!)
17. Nebudu tolik hledět na názory ostatních a více se zaměřím na to, co si myslím já
18. Častěji se obklopím přírodou, zvířaty a tím, co žije
19. Zbavím se věcí, které mi nedělají radost a taky těch, které k životu až zas tak nepotřebuju
20. Ještě více budu myslet na planetu a pomáhat jí, jak jen to půjde
21. Budu sdílet svůj každodenní příběh
22. Podpořím ty, kteří to potřebují, ty, kteří si to zaslouží a ty, které chci ocenit



Pojďme to vzít hezky popořadě. (1) Co se týče sebelásky, still getting there. Musím říct, že poslední půlrok pro mě v celkovým měřítku bylo asi nejnáročnější období mýho života. Selhání, změny, prozření,.. Bylo toho požehnaně. (2) Kritizování sama sebe jsem hodně omezila. Došlo mi, jak je to zbytečný a že to hlavně vůbec není atraktivní. Celý tohle téma "shazování se" se mi rozbilo díky jednomu randíčku. Snažila jsem se od chlapce zjistit, co baví jeho, co mu dává smysl, jednoduše něco z jeho života. Na čež mi odvětil "Well, I'm not interesting.". Neboli eh, já nejsem zajímavej. V tu chvíli mi ho jak bylo líto, tak mi došlo, jak špatně to zní, když tohle o sobě řeknete.

(3) Třetí bod, balanc v jídle stále nenalezen. Ale hej, možná, že to je právě ten balanc. (4) Spánková situace se rozhodně změnila k lepšímu, i přesto, že se můj pokoj nachází u opravdu rušný ulice, kde jezdí auta ve dne v noci a nemám ani závěsy. Dřív jsem byla schopná spát opravdu málo a fungovat celý den jako normálně, teď si na to potrpím a už i tělo na to začalo reagovat. Rozhodně mi v tom otevřela oči knížka Proč Spíme od Matthew Walkera, ačkoliv jsem stále ještě na začátku.

.
.

(5) Věci, které mi dávají smysl a mají přidanou hodnotu, jsem začala dělat více. Dokonce už je to v takovým rozsahu, že si tím občas (často) komplikuju svojí kariérní cestu a tím pádem i živobytí. Ale věřím v to, že dělat něco, co pro mě má význam, za to stojí. (6) Ehm, s pohybem a meditací to trochu flákám, ale ještě jsem se pořád nevzdala! Stojku bez zdi udělám, ale pořád tam je strach, že přepadnu a totálně se rozbiju. (7) Shyb jsem netrénovala (čas to napravit), s Pole Dancem jsem skončila (kdo ví, jestli nadobro) a běhat jsem letos byla čtyřikrát. Well, slušný skóre.

(8) Hranice posouvám den co den a potkala jsem neuvěřitelnou spoustu super lidí. (9) Pěšky chodím, když mám zrovna chuť a stíhám to, ale rozhodně pozoruju, že mi stačí mít za den jeden meeting a dá mi to všeho všudy třeba 5km po Praze. Čili, jak už z toho plyne, do Prahy jsem se opravdu přestěhovala. (10) Nevím, jestli víc píšu a tvořím, ale rozhodně beru svůj podcast jako jednu velkou tvorbu a tím předávám to, co si myslím víc, než kdy dřív.

.
.

(11) Bakalářský státnice hotovy a od října mě čeká další challenge v podobě magisterskýho studia. (12) Odkládání věcí a povinností, ehm, to je asi něco jako s tím hledáním se v jídle. Nicméně mi teď dost pomáhá diář Konec prokrastinace, který si vedu díky jednomu workshopu od GrowJobu. Každý den si stanovím to-dočka a najednou cítím, že je všechno mnohem líp organizovaný. S tím se pojí i další bod, organizace času. (13) Jak říkám, diář si vedu teprve od června, ale už teď vidím slušný progres. Že by konečně!?

(14) Jsem víc, než obklopena inspirativními a skvělými lidmi, jejichž přítomnost mi dává spoustu inspirace. Za to cítím nesmírnou vděčnost. (15) Říkání ANO na nová dobrodružství? To jsem vzala hopem! (16) Co se knížek týče, můj goal byl 12 za rok. Momentálně mám rozečtených asi pět a kriste pane, já jsem snad asi ani jednu letos nedočetla. Ale hlavně, že si pořád pořizuju další, že. Ne, nemám strach, minimálně těch dvanáct do konce roku dám, cítím to v kostech.

.
.

(17) Je pravda, že s názory ostatních to je komplikovaný a i přesto, že vím, že nemají co dočinení se mnou, občas si je k srdci beru víc, občas míň. (18) Příroda, zvířata.. Určitě jsem za poslední půlrok více času trávila v Praze, ale po čtvrt roce bydlení v ruchu velkoměsta si uvědomuju, jak moc pro mě důležitá příroda a navracení se do ní je. (19) MINIMALISMUS se snažím zařadit čím dál víc a baví mě to moc. Už jen to, že jsem spoustu věcí při stěhování nechala v domě, je pro mě pokrok. A bude líp. (20) Díky bydlení s mojí bff Fínkou se snažím planetě opravdu pomáhat. Ať už se jedná o zero-waste nebo jenom jezení celistvých potravin. Je to boží.

(21) Jak vidíte, ve sdílení svýho příběhu pořád pokračuju, i když s občasnýma přestávkama, který k tomu, ale asi konec konců, patřej. (22) Na podporu jako takovou už se dívám úplně jinýma očima a když mě něco baví, jednoduše to pošlu dál. Protože co je víc, než abychom si tady všichni navzájem fandili?



SHARE:

1 komentář

  1. Skvělej článek, takovej lidksej a upřímnej :) Ve spoustě tvých předsevzetích jsem se našla, zejména v tom nebrat si tolik k srdci negativní názory ostatních (a že na střední jich je dost), vykračovat ze své komfortní zóny a nebo najít balanc v jídle. Ten taky stále hledám. Tenhle půlrok je pro mě
    (taky) jak jízda na horský dráze, ale hodně mě posunul vpřed :)

    Měj se krásně! <3
    Markét

    OdpovědětVymazat

Blogger Template Created by pipdig