In fitness food tips workout

Co jíst po cvičení

V minulém článku jsme se podívali na to, co je vhodné jíst před cvičením. Teď přichází další, neméně důležitá část a to ta, co jíst po něm. Pokud byste si chtěli přečíst nejdříve první článek, najdete ho ZDE. Neberte to jako univerzální návod, jelikož jsem uvedla jídla, která vyhovují před tréninkem mě. 


Tady už přichází důležitá otázka, "Čeho chcete cvičením dosáhnout?". Záleží na tom, jestli chcete hubnout, nebo chcete naopak přibrat a nabrat svalovou hmotu. Taky není dobré jíst ihned po ukončení nějaké pohybové aktivity. Dobrá varianta je, dát si do půl hodiny po tréninku protein, jelikož tělu ihned doplníte bílkoviny. Já osobně mám problém, že před cvičením většinou nestíhám moc jíst, tudíž mám po jeho skončení většinou hlad. Rozhodně není dobré na něj dát a sníst to první, co uvidíte. Proto jste se přece tolik nedřeli. Je tedy důležité se zastavit a zeptat se, co by vašemu tělo prospělo nejvíc. 

Pokud chcete spíš nabrat, není problém dodat tělu po tréninku rovnou sacharidy, ale ty zdravé. Viz. banán, kousek ovoce, 100% džus a podobně. U oboru variant je důležité přibližně hodinu po tréninku tělu dopřát kvalitní, vyvážené jídlo. To by se mělo skládat především z bílkovin, ale samozřejmě sacharidy také nesmějí chybět. Zde se možná s někým neshodnu, ale přijde mi to už jako takový mýtus, že se mají po tréninku jíst jen a jen bílkoviny a nic než bílkoviny.

Doporučuje se především maso, ryba, pro vegetariány klidně tofu, tempeh a podobně, k tomu spoustu zeleniny a klidně i nějakou tu přílohu, jako například brambory či tmavou rýži. Jelikož nejsem výživový poradce, nebudu vám zde vypisovat X dalších variant, které se doporučují, jelikož to si můžete najít kdekoli na internetu. Jdeme se tedy podívat na to, co si ráda dávám já. 

Typy jídel se také liší podle druhů tréninku. Já momentálně trávím cca 30-40 minut na cardiu a do toho ještě posiluju, takže se to nedá úplně zcela určit.


Vajíčková omeleta & Avokádo
Jakmile dostanu po cvičení chuť na vajíčka, je to jasná volba. Musím říct, že se mi to v poslední době stává docela často. Buď si dám zmiňovanou omeletu, do které přidám ještě například 90% šunku a baby špenát, nebo jednoduchá míchaná vajíčka. Oboje nakonec dochutím jemně pálivým kečupem, bez kterého už bych si to asi nedovedla představit. Jsem ten typ, kterému s kečupem chutná všechno více :D. No a když je doma avokádo, tak je to úplný svátek, protože vajíčka a avo, to je ta nejlepší kombinace!


Losos s brambory/zeleninou
Tohle jídlo bych asi nedoporučovala úplně často, ale jednou za čas, proč ne. Z ryb tělo získává zdravé tuky a proto se doporučuje sníst jednu větší rybu týdně. To se přiznám, že rozhodně nezvládám dodržet. Kdyby bylo sushi levnější, tak bych s tím ale problém neměla :D. Lososa přímo miluju, ale je to pro mě spíš takové výjimečné jídlo. S brambory to ale hlavně nepřehánět. Klidně si to můžete odlehčit a místo nich si dát nějaký salát.

Tofu se zeleninou na pánvi
Další z mých častých variant je tofu. Baví mě si ho připravovat na všechny způsoby a musím uznat, že mi chutná více jak maso. V celku jsem ho jím nahradila. Když se mi nechce vymýšlet nic světoborného, dám na pánev lžičku olivového oleje a osmahnu na něm jakoukoli zeleninku, kterou mám zrovna doma. Ráda mám v této kombinaci cuketu, lilek, řapíkatý celer či rajčátka.

Cottage s cherry rajčátky a žitným chlebem
Pokud jsem ještě víc líná, než udělat si tofu na pánvi, vezmu si z lednice cottage, lehce ho okořením oblíbenými chutěmi, nakrájím do něj rajčáka a k tomu přikusuju žitno-slunečnicový chléb od Penamu. Stejně je to dobrota. 


Žitný chléb s vařeným vajíčkem a avokádem
K téhle variantě nemám slov. Miluju tu kombinaci chutí. Většinou si to ještě opepřím, dochutím česnekem a posypu sezamovými semínky.


Salát s tofu či kuřecím
Natrhaný mix salátů, polníček, rukola, k tomu nějaká další nakrájená zelenina, olivový olej, trochu koření a na závěr osmahnuté tofu nebo maso na menší kousky. Samozřejmě můžete ochutit o nějaký dresink, ale nedoporučovala bych ty ze supermarketu, viz. francouzský, italský a podobně, jelikož to složení bývá kolikrát opravdu otřesné. Já si rozmíchávám bílý jogurt s nějakým oblíbeným kořením a ještě třeba s drceným česnekem.

Celozrnné těstoviny s tuňákem a zeleninou
Obecně jedno z mých nejoblíbenějších jídel. Mohla bych ho jíst pořád. Je skvělé, zasytí na dlouho a dokonce je i v celku rychle hotové.


Hummus se zeleninou
Něco z cizrny jsem zde nechtěla opomenout. Ať už koupený či domácí hummus, s nakrájenou mrkví, okurkou nebo celerem nikdy neomrzí. K tomu můžete přidat ještě nějaký celozrnný tmavý toast.

Řecký jogurt/tvaroh s lesním ovocem a skořicí
Klasika, tvaroh s proteinem po tréninku, haha. To je něco, co já úplně nemusím, ale výjimečně se stane, že na to chuť dostanu. Potom upřednostňuju kombinaci s nějakým lesním ovocem, jako jsou jahody, borůvky, či maliny, které jsou ještě navíc plné oxidantů. A čím jiným to dochutit, než skořicí, která podporuje spalování tuků.


Doufám, že se do mě teď nepustí specialisti přes výživu a neukamenují mě :D. Pokud ano, tak vám alespoň teď děkuju za přečtení a určitě mi napište, jestli něco z toho, co jsem zde vypsala vyhovuje i vám a nebo naopak, pokud se vám nic z toho nezamlouvá a máte něco, co byste naopak doporučili vy mě, budu moc ráda :). Když se na to podívám, mohla bych článek pojmenovat i jako "Tipy na večeři" :D.
 Mějte se krásně! ♥

PS: články tohoto typu by se neměli psát, pokud jste hladoví.

Related Articles

4 komentářů:

  1. Paráda. Spoustu toho můžu použít pro inspiraci. Většinou vždycky všude vidím pro mě drahé potraviny, nebo náročné na přípravu. Tady je od každého něco. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem moc ráda! :) já většinou čerpám z toho co je doma a jsem zastánce jednoduchých a rychlých jídel :) ale například toho lososa si dávám jen když na něj dostanu chuť a předem si ho koupím.. A avokádo taky nemám doma vždycky, protože je celkem drahé :/

      Vymazat
  2. Super tipy :) já mám bohužel ten problém, že přijdu domů a mám takovej hlad, že první sním to, co je nejrychlejší, protože jsem líná vařit :D takže často tam patří třeba ten cottage s rajčatama :D a avokádo mě ještě nenapadlo kombinovat s vajíčkama, ale často si ho dělám s fetou a chlebem a nebo nasladko - rozmačkat s banánem a holandský kakao, to stopro vyzkoušej! :)
    www.linheart.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Deni :) já to moc dobře znám, ale mě chytají chutě spíš na sladké věci a podobně :D:X.. Je to úplně nejlepší, rozhodně zkus! Ještě když občas nechám ten žloutek nedopečený, tak to je teprve nebe :D.. Něco jako avokádová nutella? To je super :) já ho ale fakt radši kombinuju na slano :)

      Vymazat