25. 10. 2016

5. Grocery list


Vítejte u dnešního článku a přeji všem krásný nový týden! :) Dnes tu pro Vás mám opět pár tipů na potraviny do domácnosti aneb co mi doma nesmí chybět, tak jdeme na to.

DmBio - Jablečené pyré (100%)
Tahle skvělá věc se pro mě stala nezbytností teprve nedávno. Když jsem pyré v DM drogerii zahlédla, hned mě zaujala cena. Velké balení vyjde na něco kolem 40Kč, což je podle mě celkem výhodné. Dříve jsem ho ale nekupovala, ani jsem ho nikde v obchodu nehledala, takže pokud třeba znáte levnější, budu ráda, když mi dáte vědět dolů do komentářů.
 Přidávám ho například do pečení, jelikož mi přijde, že je to s ním neskutečný rozdíl. Těsto je mnohem vláčnější a chutnější. Jím ho ale i samotné, protože miluju jablka, zvlášť v podzimním období. A složení? 100% jablka, bez jakýchkoli přidaných látek, takže přidávám do košíku. 


MIX salátů
(Albert, Tesco)

Pokud máte rádi zeleninu, ale nemáte dost času na přípravu salátů, rozhodně se hodí doma mít nějaký ten mix. Dá se s ním udělat v rychlosti dobré jídlo, i kdyby to měl být jenom Caesar salát. Mně chutná i samotný, ale kombinaci s rajčátky a dresinkem z bílého jogurtu nikdy nepohrdnu. 

Hummus
(Albert, Lidl, Tesco)

Hummus. Co k němu říct. Někdo ho miluje, někdo ho nemusí. Já tedy musím uznat, že nejsem vyloženě nějaký velký milovník, ale neskutečně jsem si ho oblíbila se zeleninkou, zejména s mrkví. Většinou v lednici jeden mám, takže pokud přijdu po celém dnu domů a nechce se mi dělat nic k večeři, je pro mě jasnou volbou. Nejvíce jsem si oblíbila classic bez příchuti z Alberta a Mark&Spencer. Ani ten z Lidlu není špatný, ale třeba tomu z M&S se podle mého názoru nevyrovná.


Tortilla Wraps
(Albert, Lidl, Tesco)

Jestli jste už můj blog někdy četli, možná jste si stačili všimnout, že upřednostňuju na přípravu rychlá jídla. Tyhle wrapy se doma vždycky hodí, protože si do nich můžete dát dle libosti cokoli a nemusíte čekat čtvrt hodiny, než se vám uvaří příloha. Samozřejmě jsou nejlepší nějaké celozrné varianty. Moje olíbené jsou ale i špenátové, které kupuji v Lidlu, když je mexický týden.


Balsamico ocet
(Albert, Lidl, Tesco)

Tuhle věcičku používám už roky. Když jsem začínala jíst "zdravě", tak pro mě byl rukolový salát s cherry rajčátky a balsmicovým octem zařazený mezi top jídla na večeři. Bohužel v té době jsem si myslela, že když si dám misku salátu k večeři, tak to stačí. Ale o tom jindy. 
Balsamico dodá naprosto skvělou chuť, nejvíc na něm miluju tu kyselost. Také jsem jednu dobu používala balsamicové omáčky, ale od toho jsem už upustila a nyní mi zůstal jenom ocet (:D). Samozřejmě má spoustu využití  a je to je na vaší fantazii a chuti. Někdo ho má rád i v kombinaci se sladkém, například s jahodami nebo růzými dezerty.


Jak jste na tom vy? Máte taky nějaké must have potraviny nebo to neustále střídáte? :)

SHARE:

12. 10. 2016

I'm not a food slave anymore

Už jsem se těšila, až v diáři přejdu na další měsíc a budu vám moci napsat další update z mého boje s poruchou příjmu potravy, kterou je v mém případě Záchvatovité přejídání. Jelikož mi před dvěma týdny začala škola, přijde mi to jako dost vhodný čas. Všichni známe stresy z testů, seminárních prací a hlavně deadlinů, které prostě musíme za každou cenu splnit. A dříve jsem i tento stres řešila právě jídlem. Tomu už ale, věřím, "odzvonilo".


Každý další den je pro mě veliký úspěch. Minulý týden jsem "oslavila" rovnou 4 měsíce bez záchvatu přejedení, což je v mém měřítku hodně dlouhá doba. Už to vůbec nevnímám jako součást mě, i když se pořád někde hluboko ty pocity a hlavně řekla bych pudy skrývají. Postupně je ale všechny vytěsním. Když už jsem začala mluvit o začátku školy, musím se přiznat, že jsem z toho měla trochu strach. Pro mě to rozhodně nebyl prvotní důvod přejídání, ale postupem času se škola mezi příčiny dostala také. Přesně si pamatuju, když jsem před rokem dopsala test z matematiky a byla jsem z toho tak strašně zoufalá, že jsem šla do nejbližšího obchodu pro koblihu, brambůrky, bonbony a nevím co ještě, a všechno jsem to během krátkého času spořádala. Samozřejmě na chvilku tam to uspokojení bylo, než přišla nenávist sebe sama.

Měla jsem tedy strach, aby se mi to nějak opět nespojilo. Samozřejmě do toho patří i to, když si nestihnete připravit jídlo a pak máte být ve škole celý den. Ale to už zvládám naprosto v pohodě a vždycky to nějak vyřeším. Malý tip, vždycky ale VŽDYCKY mějte v kabelce (nejlépe) nějakou zdravou svačinku. Já ráda nosím raw tyčinky, protože jsou nejlíp skladné a vždy mě na docela dlouhou dobu zasytí. Když pak dostanete hlad, nemusíte sáhnout po první čokoládové tyčince, kterou potkáte někde v automatu.

btw miluju Dylana :D ♥

Abych se ale dostala k jádru věci tohoto článku. Momentálně jsem ve fázi, kdy můj metabolismus stávkuje. Začala jsem ale chodit do fitka (konečně!!) a i stravu se snažím hlídat. Jediný můj problém je, že jsem si odvykla jíst pravidelně, takže na to chci opět najet. Nehladovět, mít připravená jídla a prostě být vždycky ready. Když jsem to probírala s kamarádem, který má trenérské kurzy, došli jsme k závěru že musím vytrvat 3-4 měsíce, než se něco začne hýbat. Což bylo pro mě docela drsné slyšet, jelikož jsem ten typ člověka, který chce všechno hned. Beru to ale jako výzvu, myslím, že jsem konečně dostala v tomhle ohledu rozum a chci na to jít pomalu, ale se vším všudy. Vydržím a věřím, že se po čase výsledky dostaví. Jenom se musíme s tělem nějak domluvit, že po těch měsících šoků (přejídání a diet) půjde všechno pěkně pomalu a normálně :D. Na jednu stranu jsem za to ale i ráda, jelikož mě to určitě naučí větší trpělivosti, než jsem měla doposud. Klíčové pro mě je, že už jídlo neovládá celý můj život, každý můj pocit. Dříve jsem opravdu myslela jen na to, co si dám teď, a co si dám potom, až dojím tohle. Cítím se být konečně volná od tohoto věčného koloběhu.


Moudro na závěr tohoto článku bude to, že to nevzdávejte, pokud na sobě nevidíte po měsíci či dvou výsledky. Každé tělo reaguje jinak a to, že Lenka z práce začala cvičit a shodila 5kg za měsíc neznamená, že to tak bude fungovat i u vás. Dejte tomu čas, najděte si co vás baví a dělejte to jen a jen pro sebe, pro ten dobrý pocit, protože nejdůležitější je, jak se cítíte ve svém těle vy!
SHARE:

6. 10. 2016

Food Diary || Září 16

Krásný den! :)

Září, jakožto poslední "prázdninový" měsíc, mi neskutečně utekl. Pomalu se všechno začíná kupit. Práce, škola a do toho stíhat i normální věci. To ale neznamená, že si nenajdu čas na přípravu jídla. Je to pro mě takový ranní rituál, v klidu si ráda dřív přivstanu, abych měla dost čas a nemusela pospíchat. Jestli něco opravdu nesnáším, tak to když nestíhám a jsem v časovém presu. Ale i přes den si ráda uvařím když jsem zrovna doma. Je to pro mě takové odpočinkové. A samozřejmě u toho dělám to, co by se nemělo, dívám se na seriály nebo videa :D .Ale prostě ten čas miluju a snažím se u toho i tak maximálně na jídlo soustředit. 


V žádném z měsíčních postů nesmí chybět rozmačkaný banán s rostlinným mlékem, kaše nebo smoothie bowl. A že tahle z ostružin byla božská ♥

Lívanečky, palačinky se zkaramelizovaným jablíčkem (#heaven) a dokonce jsem se zase vrátila k mug caku. Tentokrát ho ale nedělám z ovesných vloček, protože byl většinou dost suchý, ale třeba z pohankové mouky.


Když se po ránu sama vzbudím dřív, vychutnávám si snídani ještě o to víc. A na třetí fotce jsou veganské mrkvové mini bábovičky a recept na ně najdete ZDE.


A opět nechyběla návštěva místní kavárničky. Skvělé domací limonády, káva a o dortíkách ani nemluvím . A nechybí ani příjemná obsluha :) Kdybyste měli někdy cestu přes Mladou Boleslav, tak určitě doporučuju navštívit Café 1920.


Na konci měsíce jsme si udělali v Liberci piknik. A bylo to naprosto skvělý. Jak jídlo, tak lidi. Jsem opravdu vděčná, když si můžu popovídat s někým, kdo mi rozumí a má stejné zájmy :). Dýňové lívance od Klárky byly naprosto boží, rýžovou kaši bych klidně snědla celý hrnec. Ještě jednou děkuju!
SHARE:
Blog Design Created by pipdig