In food iifym life

One month with IIFYM



V březnu jsem se rozhodla, že se dám na stravování podle IIFYM/u. Pro ty z vás kdo neví, o co se jedná, TADY máte odkaz na můj minulý článek, kde jsem to stručně popsala. K sepsání článku se přemlouvám už nějakou dobu, ale myslím, že jsem potřebovala trochu perspektivy abych se na to podívala z větší dálky. Vrátím se úvodem trochu zpátky.


Dříve jsem se styděla a nechtěla jsem, aby to někdo věděl, ale prošla jsem si a občas stále procházím jednou z poruch příjmu potravy, a to záchvatovým přejídáním. K tomu abych se s tím smířila a vzala to tak, jak to je, mi hodně pomohl blog téhle slečny Péťy, která si prošla jak ZP tak i anorexií. Její články jsou opravdu skvělé a motivační, píše o všem tak otevřeně a upřímně a já se v tom vždy najdu. Když si to tak spočítám, trápí mě to vlastně už necelé 4 roky. V té době mi to ale nepřišlo, že je to nějaký problém. Prostě to byla taková rutina. Problém = přejíst se. Teprve ale před dvěma lety jsem se rozhodla pro sebe něco udělat. Začala jsem jíst zdravě, běhat, cvičit. Pak jsem si ale jako skoro každý prošla fází diet a samozřejmě mi to ještě podtrhlo moje přejídání. Abych to ale shrnula, od té doby stále hledám něco, co by mi na dobro pomohlo. Vím, že nejlepší cesta je jíst zdravě, vyváženě a k tomu mít dostatečný pohyb, ale potřebuju si vždy nějakou dobu zvyknout na pravidelnost, zdravé jídlo a všechno kolem toho. Pak už nemám žádný problém a nemám potřebu se přejídat. Proto jsem se rozhodla, že vyzkouším právě IIFYM  = If it fits your macros.

První týden byl skvělý. Než jsem začala načetla jsem spoustu článků a zjistila co nejvíc informací, abych byla připravená. Pohrála jsem si s výpočtem maker a teď už bylo jen na mně plnit požadovaný cíl. Dokonce jsem za první týden zhubla 3kg a to jsem se nijak neomezovala, občas jsem si dala kousek čokolády, ale hlavně jsem si vše zapisovala do kalorických tabulek. Břicho jsem měla ploché jako nikdy, okolí si začalo všímat a já se cítila skvěle. Ano, po týdnu se stravou nastavenou tak, aby moje tělo dostávaloto, co potřebuje. Pak ale přišla opět ta psychická stránka, vůle na bodě mrazu, mamka něco upekla a já jsem byla schopná toho sníst polovinu. Oklepala jsem se a držela se dál. S makrama jsem si celý měsíc různě hrála podle toho jak jsem cvičila, jak se měnila váha a zkrátka tak, aby mi to vyhovovalo. 
Plnit hodnoty mě moc bavilo, i když jsem měla problém s bílkovinami, protože maso zrovna nevyhledávám, když to nemám někde předepsané. Přišly dny kdy jsem se přejedla a cítila se hrozně a pak naopak dny, kdy jsem dokázala najít vůli a všechno poctivě počítat. Občas se opravdu nechápu Oo. To co chci ale hlavně říct je to, že jsme si naivně myslela, že iifym pro mě byl špatný a omezoval mě, ale jak to vidím takhle s odstupem času, bylo to pro tělo zřejmě to nejlepší. Momentálně držím sacharidové vlny, ještě mi zbývá poslední týden a pak uvidím, jak dál. Táhne mě to opět k iifymu, ale tentokrát to zkusit jinak. Chci jen pár týdnů-měsíců, než se opět naučím co a jak a potom už sama odhadnu, co tělo potřebuje a jak bych přibližně měla jíst. Hlavně se chci cítit dobře ve svém těle, to je pro mě nejdůležitější.

Tento článek byl takový spíš povídací a pocitový, tak vám moc děkuju, pokud jste to vydrželi až sem :). A teď vám sem chci vložit nějaké mé zapsané jídelníčky z kalorických tabulek, abyste viděli, jak jsem přibližně jedla/nejedla. Neberte si z toho prosím příklad :D jen to hodně lidí zajímalo, ale můžu říct, že když na to koukám teď, je to opravdu tragický...

ZAČÁTKY

 

Když si to tak zpětně procházím, není divu, že jsem se přejídala.

Další dny


Tak vážení, to, že jsem si prošla a hodila sem ty jídelníčky, mi hodně pomohlo. Nakonec vidím, že to se mnou bylo docela dost hrozný a není divu, že mi přišlo, že mi to "nevyhovuje". Ferrerro k večeři? Aha.



 Takže plán je jasnej, vymyslet nějaký jídelníčky, chystat jídlo dopředu a držet se toho, co tělo potřebuje :). Jinak rozhodně stojí za přečtení tenhle ČLÁNEK, který vám řekne o iifymu víc než dost (je v angličtině). 


Mějte krásný den!
Anna ♥

Related Articles

8 komentářů:

  1. Tobě podle IIFYM vyšlo 136g sacharidů? Mně to přijde totiž asi hrozně málo... mně to spočítalo takhle: 2358 kcal, 304g carbs, 150g protein, 60g fat... a protože mi to moc nevyhovuje, snažím se držet sacharidy na alespoň 250, proteiny přes 100 a tuk tak nějak držím. Teda, mimo zkouškové :D
    Ale je fakt, že to zapisování do tabulek, což dělám jen v některé dny mi dost otevírá oči - kolikrát zjistím, že některé "pseudo zdravé" věci maj hodnoty, které tělu vůbec neprospívaj. Viz. různé ty tyčinky, musli, bebe apod.
    www.getmovincz.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  2. Vyšlo mi míň, ale upravila jsem si poměr bílkoviny/sacharidy. Ale hlavně jsem měla zmínit, že jsem měla nastavený "agressive cut" :D, takže -20% příjmu abych hubla. A ty máš určitě veliký výdaj :) ale nedokážu si představit každý den jíst 304 sachrů, to je fakt dost :D
    Přesně jak říkáš, naprostá pravda :) taky se díky tomu víc orientuju.

    OdpovědětVymazat
  3. Tenhle článek se fakt hezky četl a držím palce i dál! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Zamilovala jsem si tvůj blog! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to strašně potěšilo, děkuju :)))

      Vymazat
  5. Ahoj, jakou používáš, prosím, appku na ty kalorický tabulky ? Děkuji ! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj :) používala jsem obyč české kalorické tabulky :) mají i aplikaci na telefon :)

      Vymazat