12. 1. 2016

New Years Resolutions /2016/


1. #Healthy lifestyle

Taková ta moje každoroční klasika. Prostě zhubnout, začít pořádně cvičit, nejíst sladkosti a tak dál.. K tomu si dám pár cílů, čeho bych chtěla dosáhnout ve cvičení a je to kompletní.
Každopádně letos se do toho pustím fakt naplno! I promise!

2. Zdraví

Moje imunita je opravdu na bodě mrazu. Minulý rok jsem byla od července až do zimy zdravá jako rybička a pak to zase přišlo. Angína, potom přes Vánoce zánět močových cest a do toho ještě jiné potíže. Když jsem vyléčila tohle, tak jsem zase chytila chřipku. Nejhorší je, že prostě nemám, NEMÁM kdy to vyležet. Furt něco někde potřebuju dělat a zařizovat. Mám svoje hodiny ve fitku, musím chodit do školy, pak zase na zkoušky, pak se učit... A nejradši bych se za tenhle svůj přístup nakopala.. Od ledna jsem nasadila nějaké přírodní věci, viz. echinacea a lichořeřišnicové kapky, hlíva ústřičná, ještě teda céčko a jako prevenci brusinky, tak snad to pomůže. Samozřejmě je podstatná i zdravá vyvážená strava, cvičení a pravidelné chození ven.

3. Rodina a přátelé

Tenhle bod je pro mě dost důležitý. I přesto, že jsem zůstala ve svém městě na vysoké s domněním, že budu mít čas úplně na všechno počínaje školou až přes rodinu, opak je pravdou. Přijde mi, že nemám vůbec čas na svoje blízké a to je dost smutné. Chtěla bych všem věnovat čas, který si zaslouží a více se s nimi vídat.

Leden je v naší rodině plný svátků a narozenin a zrovna zítra má babička narozeniny, takže plánuju koupit nějakou krásnou kytičku co má ráda, dáreček a udělám si za ní výlet abych jí popřála osobně :). Stejně mi dělá největší radost, když vidím ostatní šťastné. Tak na tom musím pořádně zapracovat.

4. Práce

Jak už jsem psala v jednom článku, prací mám hned několik a to 3. Akorát nedělám žádnou z nich naplno. Chci být pořádně zodpovědná a udělat si čas na každou z nich. Přece je toho času tolik, jen ho umět dobře využít. A konec konců, dělám to hlavně pro sebe, že ano. (Hynku, jestli to čteš, tak si tohle předsevzetí bere u mě na blogu čestné místo a určitě ho naplním! :D)

5. Spánek

Můj kámen úrazu. SPÁNEK. Dříve jsem byla schopná spát každý den třeba jen 5 hodin a pak jsem byla totálně vyřízená a usínala na lavici ve škole. O migrénách díky tomu nemluvě. Do toho samozřejmě práce, cvičení a moje tělo mi  za to moc neděkovalo. A pak jsem to samozřejmě dospávala o víkendu, z kterých jsem díky tomu nic neměla.
Přes prázdniny mezi střední a vysokou jsem si najela na režim, kdy jsem spala každý den kolem 8 hodin, což mi naprosto vyhovuje. Když spím déle, třeba kolem 10 hodin, cítím se pak jak kdyby mě někdo vzal lopatou přes hlavu a celý den prozívám. Těch 7-8 hodin je akorát.

6. Time management

To myslím, že v článku mluví samo za sebe. Prostě si to musím všechno lépe zorganizovat, pořádně využít všechen čas a nebýt líná, jak to prase (omlouvám se za výraz).
To samozřejmě zahrnuje i více studia a co hlavně chci už dlouho, je pustit se do všech těch skvělých knížek, co se mi tu valí na poličkách. Potřebovala bych někoho, kdo by mi zabavil notebook každý večer a já bych si pěkně četla.

6. Blog

A samozřejmě nesmí chybět ani zmínka o blogu, jelikož jsem na to od začátku docela kašlala, musím víc psát a psát, hlavně to, co vás zajímá a méně mých žvástů (haha).


8. ME TIME

Jako poslední bod, bych chtěla mít více času na sebe. Ani nepamatuju, kdy jsem si naposledy udělala koupel, nebo nějaký očistný den. Relax, knížka a nic neřešit. Ale tady už bych se opravdu opakovala, co za to může, že!? 




Vypsala jsem nejdůležitější body, ale jinak mám toho na čem chci makat v tomhle roce mnohem víc. Přeju vám, ať se vám v tomto roce podaří dosáhnout všeho, co jste si vysnili!

Anna ♥
SHARE:

9. 1. 2016

My weightloss journey

Konečně jsem se dokopala napsat nový článek. Voní mi tu miska čerstvě uvařené rýže (na kterou jsem měla chuť už od začátku týdne), dala jsem do ní trochu worcestrové omáčky a jsem připravená se do toho pustit.


Zdravý životní styl a cvičení

Začnu od začátku. Už jako malé dítě jsem byla pěkně živená a od školky jsem byla předmětem výsměchu (přitom na fotkách ze školky vypadám jako normální hubené dítě, takže mi to dnes moc smysl nedává). To samé pokračovalo i na základní školu, kde ale musím uznat už jsem měla opravdu pár kilo navíc. To mi ale v mém apetitu vůbec nebránilo. Občas už mi to hodně ubližovalo, protože děti jsou prostě kruté, ale že bych se sebou v té době něco dělala, to ne.

Zlom přišel až v roce 2008-2009, kdy jsem začala hrát floorball a zničeho nic trénováním 3-4x týdně jsem zhubla všechna přebytečná kila. Moc mě to bavilo, konečně jsem měla zaplněný volný čas, ale kvůli špatnému vedení jsem po cca dvou letech odešla.

(Tady jsem se rozhodla, že k tomu přidám i staré fotky a znáte to... skončila jsem tři hodiny u procházení starých fotek a nevybrala skoro nic)


Jedna typická fotka z dětství :D dvojitá brada nechybí, zato pár zubů jo :D:D 
(pauza na smích)
Věk tipuju kolem 10 let
___________________________________________________________
A teď zase pár fotek v mezi fázi, po skončení s floorballem

             

V roce 2011 jsem začala chodit na střední a pořád si držela hubenou postavu.
 Samozřejmě jsem si ale myslela, jak jsem strašně tlustá.

 
Tímto se velice omlouvám za kvalitu fotek, ale nenašla jsem žádnou normální fotku postavy :D

V příštím roce, čili 2012, jsem potkala svého nynějšího muže a všechno šlo do kytek. (ohledně postavy samozřejmě :D) Ne nadarmo se říká, že spokojený člověk víc jí (nom nom). A já jsem byla až moc spokojená. Doma jsem nebyla zvyklá na kdejaké vyvařování a už vůbec ne na hranolky, krokety, pizzy a kdejaké smažené věci. U nás doma to bylo prostě "sváteční". U nich to bylo ale naprosto normální. Navíc jeho maminka opravdu skvěle vaří a stará se, aby vždycky měl co jíst. Byli jsme spolu ze začátku skoro každý den a jedli jsme.. a jedli a jedli.... a jedli. Taky jsem nasadila antikoncepci a všechno dohromady mi dalo za necelý rok 10 kg nahoru. Dlouhou dobu jsem to nechávala být, postava pořád vypadala "jakž takž" v pohodě. K tomu když je váš přítel spokojený a chválí vás, tak proč se omezovat, že?
 (haha) 


Pak jsem ale viděla fotky z dovolené (viz. fotka nad tímto) a konečně jsem se rozhodla všechno změnit. O zdravou stravu a cvičení jsem se začala zajímat od března 2014. Přečetla jsem tak milion článků, knížek, zkoukla spoustu videí se cvičením a tak to pomalu začalo. Prvním krokem pro mě bylo běhání. Na zákldní škole jsem ho nenáviděla, opravdu ze srdce nenáviděla a kdykoli byla možnost se mu vyhnout, tak jsem ji využila. Bylo to pro mě peklo. A ani nevím jak mě to napadlo, ale prostě jsem chtěla začít běhat. Začalo mě to bavit, naplňovat, nejlepší věc na tom byl ten relax a klid od všeho.

Dál jsem se pustila (určitě všichni znáte) do 30ti denní výzvy, která mi taky hodně pomohla. Začala jsem s výzvou ZAHOĎ KILA startér. A šlo to postupně dál, začala jsem jíst zdravěji, běhat, cvičit doma.. Čas se dal s časem dohromady a já jsem v létě měla zase o 10kg míň.
Pokračujeme dál. V sprnu jsem začala pracovat ve fitku na recepci a na konci srpna už jsem měla v kapse i certifikát Alpinning instruktora.


Konečně jsem začala být spokojená :)

 V září 2014 jsem jela ještě SACHARIDOVÉ VLNY, které jsou účinné, ale musíte pak dlouhodobě najet na hodně dobrý jídelníček, abyste si všechna shozená kila udrželi. Hodně lidí to právě kvůli tomu zatracuje. Bohužel jsem v té době byla ve stresovém období, trávila jsem skoro každý den po škole v práci a přitom se připravovala na maturitu a do toho stíhat vše ostatní. Přes den jsem většinou nejedla a večer jsem se vyloženě přežrala. Takže si dokážete představit, kam to spělo. Zároveň jsem u toho v rámci práce (fitko) 5x-6x týdně cvičila, což tělu taky moc nepomohlo, když nemělo dostatek živin ze stravy (hubená jsem v tu dobu byla, i když za jakou cenu). Takže jsem byla takové vyčerpané klubíčko neštěstí.

Jak se blížila maturita (rok 2015), začala jsem práci a cvičení omezovat a zůstalo už jen učení a jídlo, teda hlavně JÍDLO. Přejídala jsem se takovým způsobem, že to snad ani nebylo možné, Od  mekáče, po Bubble Tea, cukrárny, sladkosti, zkrátka hnusy všeho druhu. A máme tu svaťák (ten můj trval nějaké tři týdny), každý druhý den s kamarády sraz někde jinde (většinou na již zmiňovaném jídle) a já mám zase 10 kg nahoře (O M G). Tímhle stylem jsem se také dostala k záchvatovému přejídání, na které jsem v lehké míře trpěla už dřív.

Maturita byla úspěšně za mnou, ale tím to nekončilo. Už jsem byla tak navyklá na ten nechutnej režim, že jsem v tom pokračovala dál. V červnu jsem přestala pracovat ve fitku a léto bylo zase jedna velká žranice a přemlouvání se, že od zítra už teda začnu! 4 měsíce prázdnin utekly jako voda a přede mnou stále rozhodnutí, kam dál. (Je ale pravda, že během léta se to začínalo zlepšovat, dostala jsem se mezi lidi co mě podporovali a začala jsem zdravěji jíst)

"objemovka" těsně po maturitě, bez komentáře... květen 2015

(Dovča, srpen 2015)

Jelikož mě čekal nástup na vysokou školu, chtěla jsem to v září dohnat, abych šla na školu už jako "lepší já". Bohužel lenost byla silnější a tak jsem se rozhodla, že teda začnu až se školou, všechno se vším všudy. Co jsem ale zkusila, byl tenhle detox. Ve zkratce, bez cvičení, se zdravou stravou (v rámci možností) jsem dala dolů 4kg. Zvykání si na novou školu mi dalo celkem zabrat a jelikož už jste si všimli, jaký jsem lenoch, ani v prvním semestru jsem makat nezačala. 

pořád cvalda - září 2015

Už jsme u zimních svátků (nebojte, blížíme se ke zdárnému konci!:D), přes které jsem toho měla opravdu hodně, jak už školu, tak rodinné záležitosti, přátelé, přítele, etc.. A zase jsem jaksi nestíhala jíst, do toho jsem měla silný zánět močových cest a po svátcích byly 2kg dole.. Musím teda uznat, že si zatím držím zmiňovaných 6kg dole a doufám, že to ještě půjde.

      
Listopad 2015

Co jsem ale věděla už dlouhou dobu bylo, že nemá cenu si říkat "začnu do nového roku jíst zdravě", "začnu od zítra", "začnu od pondělí", "začnu od nového měsíce". Tu celou dlouhou dobu jsem to věděla, ale nedokázala přijmout. Musí se to stát dlouhodobou záležitostí. Nemůžu zakazovat všechno nezdravé jídlo a omezovat se na úkor sebe samé. Protože logicky když si něco zakazujete, o to to chcete víc. Takže upřímně můžu říct, že jsem konečně dospěla do téhle fáze, kdy dostávám svoji vůli pomaličku pod kontrolu.


Závěrem bych chtěla říct, že ať mi to trvalo jak dlouho chce, jsem ráda za každou zkušenost, kterou jsem po cestě posbírala.. Taky vůbec to, že jsem se k tomu rozhoupala, je pro mě veliký úspěch. A jak už jste určitě slyšeli z každé strany, JE TO JEN A JEN VE VÁS :)

Jestli jste to vydrželi až sem, tak vám tímto moc moc děkuju a všem přeji mnoho úspěchů!
Anna ♥

SHARE:

3. 1. 2016

Food Diary || Listopad/Prosinec 15

Jelikož jsem toho v tomhle období moc nenavařila, tak spojím fotky za listopad s prosincem. Začaly mi opravdu velkým způsobem chutnat lívanečky, tak snad to za chvíli nebude jen o nich.

Ovesná kaše je samozřejmě klasika, tou nikdy nic nezkazím. A na dolním obrázku je nejlepší kupovaný chléb, jaký jsem zatím jedla - Čistozrný z Lidlu.




SHARE:
Blog Design Created by pipdig